Înainte de a-ți analiza activitatea de la locul de muncă, este esențial să înțelegi faptul că nu există un agent de vânzări înnăscut. Deși persoanele care au succes în această activitate fac totul să pară atât de simplu, atingerea unei performanțe indică, de cele mai multe ori, depunerea unor eforturi suplimentare pentru perfecționarea abilităților.
Indiferent dacă tocmai te-ai angajat în domeniu sau, pur și simplu, ți-ai dori să îți îmbunătățești tehnicile, te sfătuim să ții cont de sfaturile de mai jos:
Cunoaște-ți întru-totul produsul sau serviciul pe care încerci să îl vinzi sau să îl prestezi
Într-un astfel de domeniu, capacitatea de a înregistra vânzări reprezintă doar jumătate din drumul ce trebuie străbătut. Cealaltă jumătate se referă la cunoașterea tuturor detaliilor despre produsele sau serviciile pe care i le oferi publicului larg.
Dacă în trecut, tehnicile de vânzări nu erau atât de complexe, întrucât oamenii nu dispuneau de prea multe opțiuni, la ora actuală, orice produs sau serviciu trebuie să se diferențieze de cele ale competitorilor spre a atrage atenția potențialilor utilizatori. Așadar, dacă dorești să le câștigi încrederea clienților, este important să crezi în produsul / serviciul tău și, de asemenea, să fii pe deplin informat despre acesta.
Cu siguranță îți va fi mai ușor să vinzi un produs în care crezi, decât unul de care nici tu nu ești mulțumit.
Ascultarea activă – unul dintre secretele succesului în vânzări
Dacă ai în vedere exemplul unui agent de vânzări de succes, atunci trebuie să știi că acesta este cu adevărat implicat în activitatea pe care o desfășoară. Cu alte cuvinte, respectă principiile ascultării active.
Astfel, unul dintre secretele de bază în vânzări se referă la capacitatea de a absorbi informațiile transmise de către client, dar și de a stabili legături cu acesta în funcție de propria experiență, transpunând datele primite în informații utile care îți vor fi de folos pe viitor.
Ascultarea activă poate fi o abilitate dificil de dezvoltat, întrucât însăși natura umană te leagă mai mult de prezent, decât de perspectivele viitoare. Totuși, o astfel de tactică contribuie la consolidarea unor legături de afaceri mai puternice.
Mizează pe sinceritate și dezvoltă relații profesionale bazate pe transparență
Zilele în care reprezentanții de vânzări le spuneau clienților exact ceea ce vor să audă au „apus” de mult. La ora actuală, orice persoană dispune de numeroase posibilități de a se informa, motiv pentru care este deosebit de important să fii onest în activitatea desfășurată.
Așadar, nu promite o caracteristică pe care produsul oferit nu o deține sau un preț pe care nu îl vei respecta. Cu cât ești mai sincer și mai transparent în relațiile de afaceri, cu atât vei avea mai multe de câștigat, printre care și încrederea cumpărătorilor.
Nu mai pare atât de dificil, nu-i așa? Ei bine, oricât de bun ești în ceea ce faci, învățarea tehnicilor noi de vânzări este un proces prin care trebuie să treci în mod continuu, deoarece ce este astăzi de folos, mâine s-ar putea să nu te mai ajute. Așadar, fii perspeverent și dorește-ți întotdeauna să obții rezultate cât mai bune!