Ghidul antreprenorului: Principalele cauze ale eșecului în afaceri

Ghidul antreprenorului: Principalele cauze ale eșecului în afaceri

Vrei să începi o afacere, însă îți este frică de eșec? Ai pus bazele unui business în trecut, dar motivele pentru care acesta e eșuat nu îți sunt clare nici în ziua de astăzi?

Ei bine, ești aproape de a cunoaște cauzele eșecului în afaceri și să afli cum ai fi putut împiedica acest lucru. În cadrul prezentului articol te vom informa cu privire la cele mai importante motive pentru care firmele (în special cele de dimensiuni mici) nu reușesc să reziste pe piață.

Adevărul este că majoritatea antreprenorilor încep un nou business având în minte doar profitul pe care urmează să îl înregistreze. Cu toate acestea, pe cât de satisfăcător poate fi să conduci o companie, pe atât de stresant poate să devină.

Așadar, oricât de pasionat sau de talentat ești într-un anumit domeniu și oricât de profitabilă ar putea să pară ideea de business pe care o ai, pentru a te bucura de succes este necesar să cercetezi îndeaproape piața pe care urmează să activezi. Într-adevăr, pasiunea este o cheie semnificativă pentru împlinirea profesională, însă nu îți poate garanta și rentabilitatea.

Ce poate genera eșecul afacerii tale?

Cât de informat ești?

Chiar dacă nivelul de informații pe care le deții este semnificativ, atunci când ai în plan implementarea unui business rentabil, cel mai pertinent este să apelezi la sfaturile profesioniștilor. În acest mod, vei afla dacă afacerea va fi sau nu pe atât de profitabilă cum ai crezut.

Deseori, antreprenorii se aventurează într-o astfel de experiență deoarece au multe exemple de întreprinzători în jur care au reușit ceea ce și-au propus. Da, sunt șanse destul de mari ca aceștia să înregistreze profituri relevante în cadrul aceluiași tip de afacere pe care ți-o dorești și tu, însă s-ar putea să existe și un secret al succesului lor, așa cum este, de exemplu poziționarea avantajoasă, un furnizor potrivit sau un alt avantaj competitiv.

În antreprenoriat, cea mai bună cale de a reuși este să nu încetezi niciodată să înveți și să te informezi atât despre domeniul propriu, cât și despre piață, ca ansamblu.

Sunt clienții o prioritate pentru afacerea proprie?

Neglijarea potențialilor clienți a falimentat numeroase organizații, motiv pentru care, înainte de a te focusa asupra situației financiare, îți recomandăm să vizezi satisfacerea nevoilor și solicitărilor consumatorilor.

Un business care are grijă de clienții săi se va afla întotdeauna într-o creștere continuă, deoarece aceștia se vor întoarce și vor deveni fideli afacerii. În cazul în care consumatorii nu beneficiază de tratamentul corespunzător, nefiind prioritari, se vor orienta asupra produselor și serviciilor pe care principalii tăi concurenți le oferă.

De asemenea, în anumite circumstanțe, pentru a le arăta aprecierea, le poți oferi cadouri corporative clienților fideli, care să transmită profesionalism și rafinament (descoperă în acest sens stilourile de lux POENARI, confecționate din lemn).

Te-ai gândit să copii ideea unui alt antreprenor?

Ceea ce a funcționat bine pentru un alt antreprenor nu trebuie să funcționeze la fel și pentru tine. Multe persoane s-au apucat de afaceri din acest motiv, doar pentru că alții, înaintea lor, au avut succes.

Cel mai indicat este să te bazezi pe propriile tale instincte, pasiuni și planuri, la care ulterior să adaugi și un cumul de informații bine puse la punct. Simpla copiere fără „magia antreprenoriatului” nu este o soluție viabilă de împlinire profesională.

Lipsa de experiență

Una dintre numeroasele cauze ale eșecului în afaceri este și lipsa de experiență. În situația în care nu te bucuri de experiență sau echipa ta de lucru este formată doar din novici, există șanse destul de mici să supraviețuiești pe piață, mai ales în condițiile impuse de competitorii puternici.

Atunci când plănuiești să pui bazele unui nou business, recomandat este să apelezi la ajutorul profesioniștilor sau să aștepți să acumulezi experiență în domeniu. Totodată, asigură-te că angajezi oameni bine pregătiți și specializați pe aria ta de lucru.

Incapacitatea de a gestiona corect resursele financiare ale firmei

Fiecare manager trebuie să fie extrem de responsabil în ceea ce privește situația financiară și monetară a afacerii. În mod frecvent, observăm antreprenori care gestionează greșit finanțele business-ului pe care îl conduc, cheltuind banii obținuți pe nevoile personale.

Dacă vrei să te bucuri de succes, atunci responsabilitatea trebuie să caracterizeze fiecare acțiune pe care o iei în calitate de manager. Așadar, planifică cu atenție cheltuielile firmei, în așa fel încât să obții profituri semnificative.

Dezvoltarea personală nu este o prioritate

În ziua de astăzi, mulți antreprenori sunt ghidați de măreția succesului, astfel încât uită să investească în ei înșiși.

Îți dorești să atingi un anumit nivel profesional, însă neglijezi cele mai importante cărți din domeniu? Nu cercetezi îndeajuns? Ești de părere că nu dispui de suficient timp pentru a participa la seminariile care îți pot crește baza de cunoștințe?

Ei bine, dezvoltarea personală este o necesitate în orice tip de business. Într-adevăr, presupune multă muncă și disciplină, însă îți îmbunătățește incomparabil tehnicile de negociere, de comunicare și multe altele, abilități esențiale la ora actuală.

Poziționarea dezavantajoasă

Dacă ne referim la afacerile care își desfășoară afacerea în mediul fizic, atunci alegerea locației potrivite trebuie să devină un proces fundamental. Nu poți începe un business într-o zonă în care acesta nu este solicitat.

Poziționarea este esențială și în spațiul digital, însă aici este vorba despre capacitatea antreprenorului de a înțelege importanța serviciilor SEO (Search Engine Optimization).

Lipsa de concentrare

Orice afacere poate fi privită ca un copil, care pentru a crește și pentru a se dezvolta armonios necesită multă atenție din partea celui sau celor care i-au dat viață.

Așadar, dacă nu ești îndeajuns de implicat ca antreprenor și nu ai astfel de obiective în vedere, șansele de a rezista sunt destul de mici. Nu spune nimeni că este o misiune ușoară sau că nu solicită foarte mult timp însă, în cele din urmă, avantajele de cate te vei bucura sunt pe măsura sacrificiilor făcute.

         

Implementarea unui business este o sarcină complexă. Totuși, atunci când ești pe deplin conștient de principalele cauze care generează eșecul său, le poți evita mai ușor.

Lăsați un comentariu