Care sunt pasiunile tale? Ce îți place să faci mai mult decât orice în timpul liber? După ce răspunzi la aceste întrebări, imaginează-ți pentru o secundă cum ar fi să renunți la job-ul tău și să dezvolți o afacere care îți permite să faci exact ceea ce te pasionează cel mai mult.
Unul dintre cei mai importanți pași pentru o viață împlinită este să îți desfășori activitatea profesională cu plăcere, cu alte cuvinte: să iubești ceea ce faci!
Așadar, cum îți poți transforma pasiunea într-un business de succes? Dacă ai în minte o idee potențială de afaceri, atunci nu mai sta pe gânduri și ajut-o să devină reală. Atât timp cât ești dispus să te dedici la maximum, să te documentezi și să fundamentezi o planificare responsabilă, nu există niciun motiv pentru care nu te poți îmbarca către o astfel de experiență satisfăcătoare, dar și profitabilă!
În același mod a prins contur și povestea brandului nostru, POENARI. Cine ar fi crezut că stilourile sau pixurile pot fi confecționate dintr-un material atât de revoluționar în acest domeniu, așa cum este lemnul? Odată ce ideii i s-au alăturat pasiunea, perseverența și munca, totul a devenit realitate! Din acest motiv, este important să ai convingerea că și visul tău poate deveni real. Află în continuare principalele motive pentru a deveni antreprenor, transformându-ți pasiunea într-un mijloc de trai:
1. Libertate
Libertatea este deseori cel mai relevant factor care favorizează antreprenoriatul. De fapt, majoritatea întreprinzătorilor de succes susțin faptul că au pornit pe acest drum profesional datorită ideii de libertate.
La ce se referă libertatea în antreprenoriat? Ei bine, începând de la propriile alegeri profesionale, stabilirea proiectelor și sarcinilor care te pasionează, dar și din prisma programului de lucru, poți beneficia de libertate deplină atunci când îți înființezi o afacere.
2. Independență
Cu toate că se aseamănă cu libertatea, independența este mai presus decât aceasta. Antreprenorii se bucură de un grad ridicat de autonomie în ceea ce ține de stilul de lucru, programul, dar și locația afacerii.
Bineînțeles, devine esențial să ții cont și de așteptările, nevoile, precum și de părerile clienților, ale furnizorilor sau ale altor tipuri de colaboratori, însă o poți face în maniera care se pliază cel mai bine propriilor necesități. Așadar, atât timp cât te încadrezi în deadline-uri și livrezi un plus de valoare, îți stabilești singur celelalte reguli de natură profesională.
3. Echilibru între viața profesională și cea personală
Implementarea unui business propriu îți oferă oportunitatea de a beneficia de echilibru între viața profesională și cea personală.
Astfel, poți determina când și unde lucrezi, dar și volumul de muncă, nemaifiind legat de structuri rigide ca atunci când ești angajat. Această planificare îți permite să te ocupi cu precădere de viața personală, având mai mult timp pentru tine.
4. Posibilitatea de formare continuă
Întrucât vei deveni propriul tău șef, este necesar să îți asumi și responsabilitatea dezvoltării personale. În acest mod, atunci când dobândești noi cunoștințe, le vei putea aplica direct în cadrul afacerii (fiind remunerat pe măsură!).
Totuși, nevoia de a învăța și de a te forma profesional nu trebuie să aibă limite atunci când tocmai ți-ai înființat o afacere: contează în deosebit de mare măsură să deții cunoștințe despre toate compartimentele firmei, noțiuni de care, în mod inevitabil, o să ai nevoie!
5. Control deplin
Chiar dacă este nevoie să îți asumi responsabilitatea pentru toate deciziile pe care le iei, beneficiezi de control deplin în ceea ce privește viziunea managerială, fără să mai aștepți aprobarea superiorului.
Tratează-ți pasiunea ca pe o afacere
Nu există nicio îndoială a faptului că transformarea pasiunii tale într-o afacere va fi o activitate extrem de plăcută. Totuși, dacă dorești să ai succes pe plan profesional, această pasiune trebuie abordată ca un business din toate punctele de vedere.
Începând de la fundamentarea unui plan de afaceri și până la promovarea atât în mediul fizic, cât și în cel online, este nevoie de un nivel înalt de atenție, dar și de multă dedicație.
Cercetează piața pe care urmează să îți desfășori activitatea
Înainte ca visul tău să devină real, în calitate de viitor antreprenor, trebuie să prospectezi piața pe care urmează să pătrunzi. De fapt, prospectarea pieții este unul dintre primii pași pe care întreprinzătorii trebuie să îi parcurgă.
Care sunt potențialii clienți ai afacerii tale? Ce nevoi identifică aceștia? Care sunt principalii competitori cu care vei concura în fața consumatorilor? Ce avantaje concurențiale au aceștia și cu ce se poate diferenția business-ul tău?
Nu uita de promovare
Cu siguranță ești conștient de faptul că, indiferent de domeniul asupra căruia te orientezi, există deja persoane care dispun de experiență pe piață. Astfel, atunci când afacerea ta abia prinde formă și contur, este recomandat să te asiguri că o promovezi îndeajuns și că devii vizibil în fața potențialilor clienți.
Întotdeauna vor exista consumatorii potriviți pentru ceea ce firma ta oferă pe piață. De fapt, acesta este și modul de funcționare al oricărui business: rezolvarea unei probleme sau oferirea unei soluții pentru anumite neajunsuri. Ei bine, pentru a ajunge la consumatorii ideali, dar și pentru a-i transforma pe aceștia în clienți fideli, trebuie să ai în vedere principalele metode de publicitate.
Odată ce îți promovezi business-ul „ca la carte”, te vei asigura că afacerea devine cunoscutăîn rândul clienților și că aceștia sunt pe deplin informați despre ceea ce ai de oferit. Fie că optezi pentru promovarea în mediul online (care presupune soluții atât mai avantajoase, cât și mai ieftine decât variantele de promovare tradiționale) sau pentru promovarea în mediul fizic, pe canalele publicitare clasice, nu uita de aceste strategii!
Te așteptăm pe www.poenari.ro cu stilouri de lux, confecționate din lemn, care să îți fie alături în demararea unei afaceri pe cont propriu. În acest fel, îți vei aminti că orice este posibil și, mai ales, că dorințele tale pot prinde formă dacă ești dispus să muncești suficient pentru asta!
De asemenea, odată ce business-ul tău este pus pe picioare, poți folosi stilourile din lemn POENARI cu scop publicitar: personalizându-le cu detaliile firmei și oferindu-le clienților fideli sau celor în fața cărora dorești să îți promovezi produsele sau serviciile!