Principala misiune a unui antreprenor sau a unui manager este de a obține rezultate excelente din partea tuturor membrilor din cadrul echipei sale. Totuși, se întâmplă în mod frecvent ca cei care ocupă o astfel de funcție de conducere să nu investească prea mult timp în îmbunătățirea abilităților manageriale proprii.
Conducerea unui business este o activitate care poate să consume atât mult timp, cât și energie suficientă. În calitate de manager al unei firme, este de responsabilitatea ta să te asiguri că obiectivele de vânzări sunt îndeplinite, că problemele clienților sunt abordate într-o manieră profesională și că sarcinile personalului administrativ sunt gestionate într-un mod satisfăcător.
Deși majoritatea antreprenorilor nu beneficiază de prea mult timp disponibil spre a-și îmbunătăți tehnicile de lider, un mic efort, depus în această direcție, poate conduce la rezultate semnificative.
Iată câteva dintre cele mai bune metode prin care îți poți corecta performanțele antreprenoriale:
1. Motivează-ți constant angajații!
O atmosferă plăcută și pozitivă la locul de muncă îi va ajuta pe membrii echipei tale să ducă la îndeplinire cu succes toate obiectivele stabilite. În cazul în care atitudinea generală de la birou este una sumbră și pesimistă, poți fi sigur că randamentul, respectiv productivitatea angajaților vor fi afectate.
Cum poți să îți motivezi angajații? Ei bine, începe prin a le asculta opiniile cu privire la task-urile pe care le au de realizat. De asemenea, încearcă să evidențiezi atuurile de care aceștia dispun, în defavoarea defectelor sau a greșelilor pe care le fac.
2. Fii un bun exemplu de urmat pentru angajații tăi!
Cea mai bună modalitate de a forma o echipă unită este să fii tu, în primul rând, un model exemplar pentru angajații tăi.
Spre exemplu, dacă ați stabilit împreună anumite reguli, managerul este prima persoană din cadrul acelei firme care trebuie să le respecte întru-totul.
Nu uita că acțiunile tale transmit mai multe decât reușesc cuvintele să o facă. Așadar, dacă aștepți un anumit comportament de la echipa ta, trebuie înainte de orice să îl adopți față de aceasta.
3. Înarmează-te cu răbdare!
Pentru a conștientiza cu adevărat importanța răbdării în relația cu angajații tăi, îți propunem un simplu exercițiu de imaginație: ai prefera să lucrezi în acea firmă în care managerul este mereu nemulțumit de activitatea pe care o desfășori sau cea în care șeful tău este o persoană răbdătoare, care îți oferă sfaturi și sugestii utile?
De cele mai multe ori, nivelul de stres de la locul de muncă este principalul factor care contribuie la demisia angajaților valoroși. De asemenea, munca în condiții dificile nu va conduce niciodată la rezultate prea bune sau la atingerea performanțele dorite.
După cum ai observat și în rândurile de mai sus, fiecare manager în parte trebuie să își dezvolte propriul stil de a colabora cu angajații săi, astfel încât acea firmă să evolueze. Nu există o formulă unică pe care să o poți aplica în acest sens, însă este important să înțelegi cum îți poți îmbunătăți abilitățile manageriale.