Cu toate că succesul se bucură de o definiție aparte pentru fiecare dintre noi, orice persoană își dorește să se bucure de împliniri pe plan profesional. Totuși, atunci când pornești pe drumul spre succes, un lucru este cert: este aproape imposibil să reușești de unul singur, motiv pentru care ai nevoie să ții aproape oameni bine pregătiți, considerați adevărați profesioniști!
De ce la momentul de față una dintre cele mai dificile misiuni ale antreprenorilor este să își mențină angajații buni? Ei bine, ocuparea locurilor de muncă este privită total diferit de către generațiile prezente în comparație cu viziunea celor din trecut. Astfel, job-urile sunt într-o continuă evoluție, iar saltul de la un loc de muncă la un altul este o practică pe cât se poate de obișnuită.
Din acest motiv, angajatorii care doresc să găsească, dar și să mențină pe un termen lung candidații ideali trebuie să se folosească de strategii inovatoare de recutrare. Pe lângă recutarea celor mai buni oameni pentru afacerea ta, este nevoie să acorzi o atenție deosebită și angajamentului pe care aceștia îl dezvoltă față de companie, spre a-i împiedica să plece. Cu siguranță nu îți dorești să investești timp și resurse, depunând eforturi spre a pregăti oameni ce urmează în scurt timp să plece la o altă firmă.
În rândurile ce urmează ți-am pregătit o serie de sfaturi utile în vederea menținerii celor mai buni angajați ai firmei. Hai să vedem cum poți face asta:
1. Angajarea persoanelor potrivite!
Totul începe de la angajarea persoanei potrivite pentru job-ul potrivit. Așadar, descrierea locului de muncă trebuie să fie pe cât se poate de cuprinzătoare și de detaliată, precum și actualizată în mod frecvent.
De asemenea, echipa de recrutare va fi nevoită să analizeze minuțios CV-urile, respectiv candidații, asigurându-se că cei din urmă dispun de abilitățile, dar și de personalitatea ideală pentru a face față cerințelor job-ului.
2. Oferă-le angajaților oportunități de dezvoltare!
Dacă angajații ajung într-un punct în care nu își mai imaginează viitorul în cadrul acelei firme, atunci vor căuta oportunități mai bune în altă parte.
În situația în care le permiți să dobândească mai multe abilități, dar și să se bucure de un progres al propriei cariere, dispui de mai multe șanse să îți ofere în schimb loialitate.
În ceea ce privește angajații talentați, perspectivele de dezvoltare sunt extrem de semnificative. Cu siguranță aceștia vor căuta să se dezvolte mai mult în cadrul unei companii, decât să aibă un salariu mai mare. De ce? Ei bine, pentru că un portofoliu complex de competențe le va aduce, fără doar și poate, și o situație financiară mulțumitoare, pe termen lung.
Așadar, în calitate de angajator, asigură-te că le facilitezi celor mai buni oameni din echipa ta îndepinirea target-urilor proprii, precum sunt studiile și cursurile de specialitate.
3. Oferă-le beneficii!
Companiile care se bucură pentru un timp îndelungat de angajații competenți sunt cele care le oferă acestora numeroase beneficii. Începând de la cele legate de sănătate, planul de pensionare și până la bonusurile de performanță, poți opta pentru varianta cea mai avantajoasă, astfel încât membrii echipei tale să se simtă apreciați.
Unele firme optează pentru cadouri corporative în diverse momente ale anului pentru a consolida relații profesionale strânse cu cei mai talentați angajați.
4. Abordează un stil de conducere bazat pe încredere mutuală!
Dacă angajații au încredere că o companie se îndreaptă în direcția corectă, atunci șansele de a o însoți pe drumul spre succes sunt mai mari. Comunicarea deschisă este esențială pentru a construi o astfel de relație între angajator și membrii echipei sale, bazată pe încredere.
Un stil eficient de conducere nu va forța oamenii să facă ceea ce trebuie pentru firmă, ci se va baza pe transparență și încredere mutuală. Fie că vrei să recunoști sau nu, resursa umană observă atunci când motivele tale sunt egoiste sau oportuniste. În schimb, atunci când este vorba despre o colaborare între conducere și angajați, misiunea companiei va fi cu ușurință îndeplinită.
5. Crează un mediu de lucru plăcut
Dacă luăm în calcul faptul că petrecem mai mult timp la serviciu decât acasă, atunci vom ajunge la concluzia că mediul de lucru este deosebit de important. În situația în care compania ta nu excelează la acest capitol, în mod cert angajații profesioniști nu vor ezita să își caute un alt loc de muncă.
Un mediu de lucru care îi face pe oameni să se simtă incluși și să se destindă favorizează loialitatea. De fapt, este vorba despre faptul că angajații vor să vină la locul de muncă cu plăcere și nu din obligație.
6. Încurajează echilibrul dintre job și viața personală!
Obținerea unui echilibru între serviciu și viața personală a devenit o misiune extrem de importantă pentru angajați. Trebuie să recunoaștem faptul că fiecare dintre noi are o viață independentă de cea de la birou.
Dacă îi faci pe angajații tăi să vină mereu mai devreme și să stea peste program, în mod inevitabil, aceștia vor începe să caute alt loc de muncă, care să le permită să își îndeplinească cu succes și cerințele din planul personal, ale vieții de acasă.
7. Oferă apreciere atunci când trebuie!
Există numeroase modalități prin care angajatorii îi pot face pe angajați să se simtă mai valoroși și mai apreciați.
Recunoașterea contribuției pe care aceștia o au în succesul firmei este deosebit de relevantă în fundamentarea unor relații profesionale de lungă durată. Asta înseamnă că atunci când cineva depune un efort deosebit și are rezultate excelente, trebuie să știe că a fost observat și apreciat!
Ce părere ai despre sfaturile de mai sus? Tu le pui deja în aplicare în relațiile cu proprii angajați? Ei bine, dacă dorești să ai alături cei mai buni oameni, pentru o perioadă de timp cât mai lungă, atunci nu mai ezita și ține cont de toate strategiile pe care ți le-am prezentat în rândurile anterioare. Nu uita că resursa umană este una dintre cele mai importante valori ale unei firme!