Îți dorești să devii propriul tău șef? Ce întrebări este necesar să îți adresezi înainte de a pune bazele unei afaceri?

Îți dorești să devii propriul tău șef? Ce întrebări este necesar să îți adresezi înainte de a pune bazele unei afaceri?

Nu mai faci față cu succes programului de muncă? Te nemulțumește domeniul în care îți desfășori activitatea? Consideri că sumele de bani pe care le câștigi nu sunt suficiente? Dacă ai răspuns cel puțin o dată afirmativ la toate aceste întrebări de mai sus, atunci, cu siguranță, ți-a trecut prin gând și ideea de a pune bazele unei afaceri proprii.

Cu toate că ai o idee de afaceri excelentă, există numeroase aspecte pe care este necesar să le iei în considerare înainte de a face față vieții de antreprenor, precum și înainte de a renunța la job-ul actual.

Bineînțeles, fiecare persoană și-ar dori să fie propriul său șef, însă implementarea unui business pe cont propriu nu este o activitate potrivită pentru oricine. Statistic vorbind, majoritatea noilor proiecte independente eșuează încă din primul an, iar cei care trec de această etapă însumează un procent destul de mic pe piață. Lăsând la o parte astfel de date, acum poate fi momentul ideal pentru a deveni antreprenor.

„Ar trebui să dezvolt o afacere pe cont propriu?” nu este singura întrebare pe care trebuie să ți-o adresezi! Într-adevăr, mintea umană preferă alegerile binare simple, însă demararea unui business pe baza răspunsului la o singură întrebare ar putea fi o decizie ușor de regretat ulterior.       

Iată care sunt principalele întrebări la care este necesar să găsești răspuns înainte de a te aventura către experiența unui business propriu:

De ce vreau să pun bazele unei afaceri?

Dacă faci acest lucru doar din simplul fapt că îți detești job-ul actual sau doar pentru că majoritatea cunoscuților tăi au devenit antreprenori, atunci aventura ta nu va dura prea mult timp.

Indiferent de domeniul pe care îl alegi, este esențial să te pasioneze ceea ce faci.

Ce probleme voi soluționa? Ce nișe de piață nu au fost complet explorate? Ce lacune există pe piață?

Atunci când îți fundamentezi ideea de afaceri, ideal ar fi să înțelegi și ce probleme sau nevoi există la nivel de piață, în așa fel încât produsele sau serviciile proprii să vină în întâmpinarea potențialilor consumatori cu soluții utile.

Totodată, contează în deosebit de mare măsură și nișa de piață pe care urmează să o deservești. Dacă domeniul ales este unul aglomerat de firme cu obiecte de activitate similare, atunci care sunt șansele ca business-ul tău să supraviețuiască?

Care este publicul țintă pentru afacerea mea?

Niciun produs sau serviciu nu este destinat absolut tuturor persoanelor. De asemenea, nicio companie nu dispune de suficient timp sau de îndeajuns de multe resurse spre a ajunge la absolut toți consumatorii existenți pe piață.

Orientarea către o anumită categorie de clienți te va ajuta nu doar să îți stabilești strategiile de marketing și cele de dezvoltare, ci va contribui și la investiții rentabile pe termen lung.

Ce resurse îmi sunt necesare pentru a fundamenta un business propriu? Cum pot să obțin aceste resurse?

Este de la sine înțeles faptul că orice afacere implică o serie de resurse. Totuși, există anumite categorii de resurse fără de care un business nu poate exista.

Așadar, nu doar cele de natură financiară trebuie estimate, ci și cele legate de timp, de resursa umană, etc.

Mă bucur de suportul personal și/sau financiar al persoanelor apropiate?

Se spune că fiecare zi bună este urmată de una rea. Ei bine, în antreprenoriat, zilele rele pot fi extrem de neplăcute.

Prin urmare, în asemenea momente provocatoare, sprijinul prietenilor și al familiei joacă un rol semnificativ.

Este ideea de afaceri scalabilă? În caz contrar, cum pot îmbunătăți acest aspect?

Scalabilitatea unei afaceri presupune posibilitatea de a gestiona un număr din ce în ce mai mare de clienți și de furnizori. Pentru a avea succes, o întreprindere trebuie să crească.

În situația în care nu poți vizualiza o creștere a afacerii în timp, este necesar să te întrebi ce modificări îi poți aduce planului de afaceri spre a deține un business scalabil.

Cine sunt principalii competitori? Cine face deja ceea ce vreau să fac?

Deseori, avantajul de a fi primul într-un anumit domeniu înseamnă și progresul business-ului. Totuși, există și situații în care primul pe piață presupune numeroase investiții spre a ajuta consumatorii să se adapteze.

Indiferent dacă ești primul, cel de al doilea sau chiar ultimul intrat pe piața respectivă, analiza concurenței constituie o sarcină esențială a unei afaceri noi.

Ce mă diferențiază de concurenți?

Dacă cineva face deja același lucru pe care îl ai și tu în plan (și, mai presus de orice, îl face mai bine decât vei reuși tu), atunci pornești pe un drum anevoios.

Avantajele concurențiale sunt esența fiecărei afaceri, ceea ce o diferențiază de competitori și o poziționează în topul preferințelor consumatorilor.

Sunt pregătit să acord suficient timp și resurse spre a avea succes? Ce sacrificii trebuie să fac?

Fundamentarea unui business implică mult timp, numeroase resurse, dar și o serie de sacrificii și riscuri. În cazul în care ai crezut că a fi propriul tău șef este o idee care îți va aduce relaxare, atunci este bine să regândești această decizie.

Dacă locul tău de muncă actual îți solicită 8 ore din zi, propria ta firmă s-ar putea să necesite 2 ore în plus. Ești pe deplin pregătit pentru toate acestea?

De câți angajați voi avea nevoie?

Gândește-te la costurile salariale și la ceea ce firma își poate permite. De asemenea, trebuie să iei în calcul așteptările pe care le ai de la resursa umană.

În special atunci când vine vorba despre angajați, calitatea contează mult mai mult decât cantitatea. Astfel, un angajat valoros poate echivala munca altor zece persoane. Având toate aceste aspecte bine fundamentate, procesul de recrutare trebuie să se desfășoare cu atenție, întrucât o echipă stabilă a companiei este relativ greu de format.

 

Luând în considerare toate întrebările de mai sus, încă ești decis să pui bazele unui business propriu? Ei bine, echipa POENARI îți este aproape în acest demers: apelează la stilourile POENARI, confecționate din lemn, pentru a-ți remunera angajații, dar și pentru a-ți promova serviciile sau produsele în rândul clienților. Te așteptăm pe www.poenari.ro cu numeroase modele de stilouri de lux ce pot fi personalizate cu logo-ul sau denumirea afacerii tale noi pe piață!

Lăsați un comentariu