Eficiență și productivitate sporită la locul de muncă: descoperă 6 trucuri utile!

Eficiență și productivitate sporită la locul de muncă: descoperă 6 trucuri utile!

Într-o societate extrem de competitivă și de dinamică, productivitatea și eficiența sunt abilitățile cheie pe care orice angajator le caută. Bineînțeles, avantajele productivității la locul de muncă sunt intens resimțite de către salariați, care reușesc să fie mulțumiți din punct de vedere financiar de propriul job.

Fără discuție, sporirea productivității se traduce printr-un pachet salarial mai atractiv și, totodată, ne ajută să devenim angajați valoroși nu doar pentru organizația în cadrul căreia ne desfășurăm deja activitatea, ci și pentru a căuta alte oferte profesionale mai bune.

Pe de altă parte, randamentul la serviciu conduce și la următoarele beneficii:

- un plus de încredere de sine;

- validarea profesională în relația cu noi înșine, precum și în relația cu viitorii sau potențialii angajatori;

- satisfacția datorată unei valorificări mai eficiente a timpului;

- timp suplimentar pentru a ne bucura de noi oportunități profesionale;

- mulțumire și stimă de sine crescută.

Așadar, care sunt secretele eficienței la birou și ce trebuie să faci pentru a deveni mai productiv? Ți-am pregătit în rândurile ce urmează 6 trucuri esențiale:

1. Întocmirea unei liste zilnice cu principalele task-uri

Nu spune nimeni că listele de început de an legate de țelurile și obiectele tale viitoare nu sunt eficiente. Cu toate acestea, productivitatea la locul de muncă se rezumă la cât de multe poți să faci astăzi, dar mai bine și mai repede decât ai făcut ieri.

Este de la sine înțeles faptul că fiecare zi la job aduce nenumărate sarcini și provocări, însă te sfătuim să le grupezi pe cele mai importante pe care trebuie să le rezolvi cu succes, astfel încât să nu îți pierzi concentrarea cu detalii minore.

De asemenea, ideal ar fi să folosești o agendă personală, atât pentru sistematizarea task-urilor, cât și pentru a nota ce anume ai îndeplinit în fiecare zi în parte. În acest fel, ai posibilitatea de a-ți urmări progresul și de a-ți da seama de realizările dobândite.

De ce să alegi o agendă și să renunți la notițele adezive sau la listele create pe calculator? Ei bine, este dovedit științific faptul că atunci când notezi pe hârtie ceea ce ai de făcut, ți se întipărește mai bine în minte și, totodată, îți antrenezi subconștientul să nu scape din vedere acele sarcini, ci dimpotrivă, să le rezolve cu prioritate.

2. Programează task-urile dificile înainte de prânz

De regulă, orele de lucru de după prânz pot fi mai puțin productive comparativ cu cele din prima parte a zilei. Care este motivul? În primul rând, organismul acumulează oboseală, iar procesarea sarcinilor importante devine puțin mai dificilă.

Majoritatea specialiștilor în educația financiară ne recomandă să începem întotdeauna cu cele mai urgente și mai problematice activități, iar mai apoi să ne ocupăm de aspectele minore, care nu ne solicită la fel de mult.

3. Separă viața personală de cea profesională

În anumite situații, problemele de acasă ne pot influența drastic activitatea de la job, în special dacă nu reușim să obținem un echilibru între viața personală și cea profesională.

Cum poți controla situația? Încearcă să îți impui un set de reguli simple, precum sunt următoarele:

- deconectează-te de la toate canalele de comunicare ce țin de serviciu atunci când ajungi acasă sau când termini programul de lucru;

- încearcă să nu mai răspunzi apelurilor personale în timpul lucrului, cu excepția celor urgente, în așa fel încât să nu îți pierzi concentrarea;

- relaxează-te cel puțin o jumătate de oră după finalizarea programului, spre a te detașa cu succes de grijile profesionale.

4. Oferă-i organismului tău odihna de care are nevoie

Știi și tu că ori de câte ori se instalează oboseala, parcă niciun task nu mai are rezolvare. Și da, ai nevoie atât de acele pauze scurte pe care să le iei la serviciu, cât și de un program de somn bine stabilit acasă.

Cu cât te trezești mai odihnit, cu atât vei avea energie și o stare mai bună întreaga zi, ceea ce se va observa, bineînțeles, și în rezultatele activității tale de la serviciu.

5. Învață să refuzi atunci când este cazul

Productivitatea la locul de muncă nu înseamnă să fii supererou. Cu alte cuvinte, dacă ajungi să rezolvi și task-urile colegilor sau să faci multe alte lucruri în plus nu înseamnă neapărat că ești un angajat mai eficient.

Prin urmare, învață să refuzi ori de câte ori simți că ceea ce faci la serviciu te copleșește și te împiedică să fii cu adevărat productiv. Cum spui nu? Începe prin a-ți pregăti argumentele ce pot susține varianta ta, asigură-te că ai dreptate înainte de a demara o discuție cu angajatorul și oferă cât mai multe exemple concrete.

6. Adoptă întotdeauna o atitudine pozitivă

Una dintre cele mai bune metode pentru a fi mai productiv la serviciu și care, de altfel, funcționează de fiecare dată presupune să adopți mereu o atitudine pozitivă, chiar și în momentele în care te confrunți cu situații destul de tensionate.

Mai precis, alege să te concentrezi doar asupra soluțiilor și nu asupra faptului că nu ai reușit să duci la îndeplinire din prima problemele inevitabile ce au apărut.      

BONUS: Iată 3 modele de agende cu ajutorul cărora îți vei eficientiza activitatea la birou!

Nu ne oprim doar la sfaturile pe care ți le-am oferit mai sus! Pentru că știm cât de important este să fii eficient la locul de muncă, venim în ajutorul tău și cu o colecție de agende pe care să le poți folosi cu succes:

#1. Notes Travel Albastru: funcțional, minimalist și prietenos cu scrisul de mână. Se dovedește accesoriul perfect ori de câte ori participi la ședințe importante și trebuie să iei notițe, dar și atunci când călătorești și ai nevoie de agenda perfectă în care să-ți notezi ideile.

#2. Agenda Meeting Maro: se remarcă printr-un design clasic, deosebit de elegant, care transformă stabilirea task-urilor zilnice într-o misiune rafinată și mult mai simplă.

#3. Agenda Meeting Neagră: cu o nuanță elegantă, te ajută să iei notițe și să îți stabilești prioritățile în fiecare zi, fără prea multe bătăi de cap.

Oricine poate deveni mai productiv la job dacă ține cont de o serie de pași fundamentali, precum sunt și cei detaliați mai sus. Între timp, alege-ți agenda preferată de pe site și nu mai pierde nici măcar o zi din evoluția ta profesională!

Lăsați un comentariu